طراحی سایت
جمعه 29 دي 1396.
امروز:

مقاله ها

کارکنان 118 میانه:
دکتر مددی تنها مسئولی بود که در این شهر از ما حمایت کرد


قضیه از آنجایی شروع  شد که حدود هفت سال قبل  تصمیم گرفتند مرکز 118 مخابرات را به بخش خصوصی واگذار کنند و بنا شده بود تا کارکنان این مرکز بصورت توافقی با پیمانکار مربوطه قرارداد ببندند هر چند که کارکنان 118 از تصمیمی که برایشان گرفته شده بود به هیچ وجه رضایت نداشتند اما با فشار رئیس وقت اداره مخابرات  مبنی بر اینکه در صورت مقاومت در برابر اجرای این تصمیم، تعداد کارکنان باید کاهش یافته و تعدیل نیرو صورت گیرد چاره ای جز پذیرش شرایط جدید نداشتند.

طبق توافقنامه ی جدید، مقرر گردیده بود تا کل درآمدی که از 118 عاید مخابرات می شود بطور مساوی بین پیمانکار و کارکنان 118 تقسیم شود که در اینصورت درآمد ماهیانه هر یک از کارکنان در حدود 250 هزار تومان محاسبه می شد که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، مبلغ ناچیزی بود در حالی که سابقه کار تعدادی از این کارکنان بالای 15 سال است اما حقوق دریافتی آنها یک سوم حدأقل مبلغ تعیین شده در قانون کار در نظر گرفته شده بود.
ادامه ماجرا را از زبان دو تن از کارکنان با سابقه مرکز 118؛ خانم ها صدقیانی و محمدی می خوانید که به نمایندگی از سایر همکاران شان، دعوت نشریه ملت و امت را پذیرفته و حاضر به مصاحبه با ما شدند.


لطفا از سوابق کاری تان در 118 و مختصری از اتفاقاتی  که در این مدت در 118 روی داده برای ما توضیح دهید.

 ضمن عرض سلام خدمت شما و مخاطبان گرامی نشریه ملت و امت عرض کنم که بنده بیش از 17 سال در مرکز 118 مخابرات سابقه کار دارم که در اوایل قراردادهای ما دولتی بود اما بعدها به بخش خصوصی واگذار شد که چند مرحله هم از ما آزمون گرفتند و در دوره های آموزشی شرکت کردیم و بعد از طی مراحل گزینش جذب شدیم و حقوق مان هم مطابق قانون کار بود تا اینکه سال 87 مجبور شدیم بطور توافقی  با پیمانکار کار بکنیم.

تعداد پرسنل فعلی 118 چند نفر است و ساعات کاری شما به چه صورت می باشد؟

تعداد پرسنل 118 میانه  در حال حاضر هفت نفر است که با توجه به حجم تماس ها با ترافیک کاری  مواجه هستیم چرا که نیروها کافی نیست.ساعات کاری 118 در حال حاضر از ساعت هفت صبح تا نه و نیم شب هست که به دوشیفت  کاری تقسیم می شود و شیفت شب هم مدتی است که حذف شده یعنی بعد از ساعت نه و نیم شب تا هفت صبح 118 تبریز پاسخگوی تلفن هاست.

چه روندی برای پیگیری مشکلتان طی کردید و آیا اعتراضات همچنان ادامه داشت یا خودتان را با وضعیت فعلی وفق دادید؟
شکایات و اعتراضات ما در زمان آقای صاحب خانی؛ رئیس وقت مخابرات هم ادامه داشت بارها از وضعیت موجود ابراز نارضایتی می کردیم اما متأسفانه بعضی همکاران ما کم لطفی کردند و با شرایط جدید هم حاضر به همکاری بودند ولی خب اکثر ما مقابله می کردیم تا وضعیت را تغییر دهیم تا اینکه شکایت ما در زمان آقای فرزین منش هم ادامه یافت تا بلکه حق و حقوق خودمان را به صورت قانونی دریافت کنیم.

در نهایت پیگیری های چند ساله شما به کجا رسید؟

 اعتراضات ما باعث شد که آقای فرزین منش عذر ما را بخواهند و به ما گفتند که لازم نیست از فردا سر کار بیایید به نوعی اخراجمان کردند.یعنی با 17 سال سابقه ما را از کار بیکار کردند و تحمل این وضعیت برای ما خیلی سخت بود.

بعد از اینکه اخراج شدید چه واکنشی نشان دادید؟

به هر حال همه ما روی درآمد کارمان حساب باز کرده بودیم و اصلاً قابل قبول نبود که به این راحتی اخراج شویم این شد که به خیلی جاها مراجعه کردیم تا به کمک آنها حق و حقوق مان را مطالبه کنیم.

اگر اشکالی نداره صریح بفرمایید دقیقاً به کجاها مراجعه کردید و اونها چه کمکی برای حل مشکل تان انجام دادند؟

ما برای حل مشکلمان به همه مسئولین شهر مراجعه کردیم و کتباً هم طی نامه ای مشکلمان را برایشان مطرح کردیم. از شورای اسلامی شهر،دفاتر نمایندگان مجلس و فرمانداری گرفته تا دفتر امام جمعه  در جریان مشکلات ما قرار گرفتند. البته بعد از پنج ماه متأسفانه اعضای شورای شهر مدعی شده بودند که ما از وقایع پیش آمده اطلاعی نداشتیم که گفته آنها اصلاً صحت ندارد چون خود ما چند بار با شورای شهر تماس گرفته  و ماجرا را شرح داده بودیم ضمن اینکه واقعاً جای تعجب است که شورای شهر میانه از آنچه در شهر می گذرد بی اطلاع باشد و نداند که بیش از 5 ماه است ( دقیقاً از 16 دی ماه 93 تا اول خرداد 94) 118 میانه تعطیل شده و 118 تبریز پاسخگوی تلفن هاست.
به هر حال شاید مسئولی در شهر باقی نمانده بود که ما مشکلمان را با وی در میان نگذاشته باشیم و به او نامه ندهیم.حرف ما منطقی بود یعنی می خواستیم حق و حقوق مان را مطابق قانون کار دریافت کنیم چون روزانه حدود هشت ساعت کار می کردیم اما متأسفانه کار ما طوری هست که بعضی فکر می کنند کار راحتی است چون زحمتی که می کشیم هیچ وقت دیده نمی شود در حالی که هر کدام از ما روزانه باید حداقل پاسخگوی 800 الی 1200 تلفن باشیم.

خب مسئولان شهرستان چه کمکی به شما کردند و نهایتاً پیگیری های شما به کجا رسید؟

تنها کسی که از بین مسئولان از ما حمایت کرد و در این مدت هم پای ما پیگیر قضیه شدند آقای دکتر مددی بودند.ایشان به خاطر ما با کسانی که در این زمینه مقصر بودند برخورد کردند و به رؤسای اداره کار و اداره مخابرات تذکر دادند تا به مشکل ما با نظر مساعد رسیدگی بکنند.
طبق صورتجلسه ای که با تلاش و پیگیری مداوم حاج آقا مددی تنظیم شد مقرر گردید تا ما به کار برگردیم و حقوقمان را طبق قانون کار دریافت کنیم.
ما و همه همکارانمان با تمام وجود قدردان دکتر مددی هستیم و ای کاش سایر مسئولان شهرستان هم به اندازه ایشان پیگیر مشکلات مردم بودند که در اینصورت واقعاً وضعیت شهر ما خیلی بهتر از الان می شد.

چه گلایه ای از مسئولان دارید؟

ما ضمن اینکه از کلیه مسئولان شهر بجز حاج آقا مددی به خاطر عدم پیگیری مشکلاتمان گله مندیم بلکه از برخوردهای نامناسبی هم که در این مدت از طرف دفاتر آنها با ما صورت گرفت به شدت ناراضی هستیم.
برای نمونه ما چهار بار در زمان فرماندار قبلی به فرمانداری مراجعه کردیم تا با آقای فرماندار صحبت کنیم که در هر چهار بار به ما اجازه ندادند که حتی با ایشان ملاقات بکنیم چه برسد به اینکه  اجازه بدهند مشکلمان را مطرح نماییم و هر بار یک بهانه ای می آوردند.همچنین برخورد برخی از کارکنان فرمانداری با ما تحقیر آمیز و ترّحم آمیز بود که همین باعث رنجش بیشتر ما می شد.
یا اینکه یکبار شنیدیم به خاطر این اعتراض صنفی که داشتیم  می خواهند برای ما پرونده سیاسی درست کنند که اگر نبود حمایت و قوت قلب دکتر مددی ما دیگر امیدی برای ادامه راه نداشتیم.

اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید .

ما از نشریه ملت و امت به خاطر فرصتی که در اختیار ما قرار داد تشکر می کنیم و به عنوان یک شهروند به همشهریان عزیز عرض می کنم که بیایید قدردان مسئولی که  دلسوزانه تلاش می کند باشیم و فرهنگ سپاسگزاری را در جامعه نهادینه کنیم و تحت تأثیر سیاه نمایی هایی که به شکل ناجوانمردانه ای در فضاهای مجازی علیه خادم مظلوم مردم میانه صورت می گیرد  قرار نگیریم تا انشاألله شاهد پیشرفت و آبادانی شهرمان باشیم.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید